TOP 11 Hororových filmov 2013

TOP 11 Hororových filmov 2013

V zdraví sme prežili koniec sveta a tak tu máme rok 2013. Aj v tomto roku si môžeme pod televízor eventuálne pod blue rayko alebo iný mediálny prehrávač nachystať lavór, pretože aj v „dvetisíctrinástom“ na nás bude špliechať krv!  Čaká nás zopár remakov, pokračovaní a pár čisto nových kúskov. Slabšie povahy považujte tento článok za bezpredmetný a pokračujte v surfovaní po internete ďalej. Vy, fajnšmekri mám tu pre Vás pár tipov.

masakerTexas Chainsaw 3D

Leatherface je späť a rovno v 3D! Pôvodný film z roku 1974 sa dočkal svojho ďalšieho voľného pokračovania.  Mladá žena menom Heather zdedila po babičke dom v Texase a rozhodne sa vydať na výlet aj s priateľmi aby podrobne preskúmali čo jej dedičstvo ukrýva, hlavne v pivnici domu.
Masaker už rotuje v amerických kinách,  premiéru mal  4 januára.

Réžia: John Luessenhop
Herci: Alexandra Daddario,Trey Songz,Bill Moseley…
V Kine:  4 Január

Janko a MarienkaHansel & Gretel: Witch Hunters  (Janíčko & Marienka: Lovci Čarodejníc)

Janka a Marienku hádam netreba moc predstavovať. Poznáme ten známy rozprávkový príbeh keď tieto dve malé dietka sa vyberú na cestu lesom a nájdu tam perníkovú chalúpku aj so zlou čarodejnicou. Týmto príbehom nás desili naše mami a teraz v odrastenejšom veku v tom pokračuje Hollywood. Dej nás zavedie 15 rokov od tohto traumatického „icidentu“ . Z Janka a Marienky sa medzitým stali profesionálni  lovci čarodejníc.

Réžia: Tommy Wirkola
Herci: Gemma Arteton,Jeremy Renner,Famke Janssen…
V Kine:  25 Január

HauntingThe Haunting in Connecticut 2: Ghost Of Georgia (Hroza v Connecticute 2: Duch Georgie)

Pekne dlhý názov pokračovanie celkom solídnej duchariny z roku 2009. Príbeh by sa mal niesť v podobnom duchu. Mladá rodinka sa sťahuje do historického domu v Georgii. Samozrejme po čase zistia že tam nebývajú sami. Rodina sa čoskoro oboznámi s mrazivým tajomstvom ktoré vychádza z podzemia. Zaujímavosťou je že režisér Tom Elkins pracoval tiež na „jednotke“ ako strihač a čiastočne sa podieľal aj na soundtracku.

Réžia: Tom Elkins
Herci: Chad Michael Murray,Katee Sackhoff, Abigail Spencer…
V Kine:  1 Február

StokerStoker

Prichádza k nám ďalší hurikán z Južnej Kórei, minulý rok to bol PSY a jeho notoricky známi a hlavne už aj otravný Gangnam Style a tento rok je to režisér  Chan-wook Park.  Preslávila ho najmä jeho vynikajúca trilógia Pomsta (Symphaty for Mr. Vengeance,Old Boy,Pani Pomsta), ktorá sa stala jeho vstupenkou na západ. Príbeh je o mladom dievčati menom India, ktorej umiera  otec. Na scéne sa objavuje jej strýko o ktorom ani nevedela že existuje.  Nasťahuje sa do domu kde býva India s jej matkou. Tu zisťujú že je to veľmi záhadný muž. Scenár napísal „pán útek“ Wentworth Miller z Prison Break-u.

Réžia: Chan-wook Park
Herci: Dermot Mulroney,Mia Wasikowska,Nicole Kidman…
V kine: 1 Marec

Evil DeadEvil Dead (Smrtelné Zlo, Lesní Duch)

Pôvodný Evil Dead patrí k mojím obľúbeným kúskom. Dvojka trošku viacej asi kvôli pridanému čiernemu humoru, inak sa jedná a úplne rovnakú zápletku ako v pôvodnej jednotke. Skorej narodení si môžu pamätať ,že Lesní duch bol jeden z prvých hororov , ktorý v Československu koloval z ruky do ruky na VHS kazetách a stal sa bez všetkej skromnosti kultovou záležitosťou vo svojom žánre, preto  ja osobne mám zmiešané pocity z tohto remaku. Keď je niečo dokonalé tak je to dokonalé. Partička kamarátov sa vyberie na chatu, ktorá je situovaná hlboko v lese. Tu objavujú knihu mŕtvych – nekronimikon, prebúdzajú mŕtvych a boj o holý život môže začať.  Absentovať nám bude hrdina Ash v podaní Brucea Campbella, čo je nekonečná škoda ale zase na druhej strane neprídeme o klasickú scénu so stromom – znásilnovačom J.Ďalšie obrovské mínus je výmena režisérskej stoličky, kde už nefiguruje Sam Raimi ale neznámy Uruguajec  Fade Alvarez, no uvidíme.

Réžia: Fade Alvarez
Herci: Shiloh Fernandez,Jane Levy,Jessica Lucas
V Kine: 12 Apríl

The Lord Of SalemThe Lords Of Salem (Vládcovia Salemu)

Nový kúsok z dielne Roba Zombieho. Heidi robí Dj-ku v lokálnom rádiu spolu z dvoma Hermanovcami . Zápletka začína keď do rádia príde záhadná drevená krabička od „The Lords“ v ktorej sa nachádza vinyl. Heidi si myslí že ide o hudobnú skupiny, dá jej meno The Lords of Salem a púšta ju v rádiu. Lordi sa vrátili a chcú krv.

Réžia: Rob Zombie
Herci: Barbara Crampton,Billy Drago,Clint Howard,Sheri Moon Zombie
V Kine:  26 Apríl

World War ZWorld War Z: (Svetová Vojna Z)

Film natočený podľa najznámejšej novely Maxa Brooksa. Príbeh sa točí okolo zamestnanca Spojených národov (Nádorov,pozn. Ivan G.) Garry Lana (Brad Pitt), ktorý cestuje po celom svete aby zastavil Zombie pandémiu. Mireille Enos hraje Pittovu ženu Karen Lane.

Réžia: Marc Foster
Herci: Brad Pitt, Mireilla Enos, Daniella Kertesz
V Kine: 21 Jún

The ConjuringThe Conjuring (Kúzlenie)

James Wan, chlapčisko z Malajzie je jediný režisér , ktorý bude mať v tejto top desine hneď dva filmy. Prvý sa volá The Conjuring  a je založený na skutočnej udalosti. Rozpráva príbeh Eda a Lorraine Warrenovcov , démonológov (systematická náuka, ktorá sa zaoberá démonmi), ktorý boli prvými vyšetrovateľmi nadprirodzených javov v tvz . prípade Amityville, dome kde sa to nadprirodzenými veci len hemží . V 1974 Ronald DeFoe v tomto dome zabil 6 členov svojej rodiny o 13 mesiacov neskôr sa do tohto príbytku na Ocean Avenue nasťahuje rodina Lutzových, ale po 28 dňoch ho opúšťajú z dôvodu terorizovania paranormálnymi javmi(Film 3:15 zomrieš).Dej The Conjuring by sa mal odohrávať ešte pred týmito udalosťami.

Réžia: James Wan
Herci: Vera Fermiga, Patrick Wilson, Ron Livingston…
V Kine:  19 Júl

Insidious Chapter 2Insidious Chapter 2 (Zákerný 2)

James Wan po druhé!  V prvý Insidious nám vykreslil príbeh Josha a Renai Lambertových a hlavne ich syna Daltona. Ten chlapec bol schopný astrálneho cestovania , ktoré zdedil práve po svojom otcovi. Uväznený na jednej z týchto ciest musel malý Dalton bojovať s démonmi o svoj lístok späť.  Film pri rozpočte 1.5 milióna dolárov zarobil krásnych 97 miliónov a tak v roku 2011 bol nazývaný ako navýnosnejši film, preto druhé pokračovanie na seba nenechalo dlho čakať. Herecké obsadenie je podobné ako v jednotke,čo by mohlo naznačovať priamu nadväznosť.

Réžia: James Wan
Herci: Rose Byrne, Patrick Wilson, Lin Shaye
V Kine:  30 August

I FrankensteinI, Frankestein (Ja, Frankenstein)

Film podľa komixu Kevina Greviouxe. Kevin má na svedomí všetky scenáre k filmom zo série Underworld. Tentoraz by nám mal priniesť klasické príšery ako Frankenšteinove  Monštrum, Neviditelného muža, Drakulu a Zvonára u Matky Božej (!) a to všetko v modernom prostredí. Monštrum sa naučilo ovládať svoj hnev a teraz pracuje ako súkromné očko. Drakula je pre zmenu hlava zločinu a Neviditeľný muž tajný zabijak.

Réžia: Stuart Beattie
Herci: Aaron Eckhart, Yvonne Strahovski, Deniz Akdeniz
V Kine:  13 September

CarrieCarrie

Adaptácia prvého románu(ak sa takéto veci dajú tak nazvať) samotného majstra hororu a krvavého pera  Stephena Kinga. Vlastne ide o remake,dokanca tretí v poradí(1976,2002). Carrie žije so svojou silne veriacov matkou. Chodí na strednú školu , ale nie je tu zrovna dvakrát obľúbená. Jedného dňa v sebe objaví telekinetické schopnosti a bude sa ich snažiť zneužiť proti svojím rovesníkom , ktorí jej každodenne strpčujú život.  Režisérkou je hororom neošlahaná Kimberly Pierce, ktorá má z konca 90tych rokov na konte úspešnú drámu Chlapci neplačú. Uvidíme či tentoraz hororový fanúšikovia nebudú tí čo zaplačú.

Réžia: Kimberly Pierce
Herci: Chloe Grace Moretz, Julianne Moore, Judy Greer
V Kine: 18 Október

+ 6 hororov ktoré stoja za pár slov:

Paranormal activity 5 : V nejakom dome sa zase dejú čudné veci a to celé je zachytené na video. Kto je to tento krát ? Duch? Tobey ? Katie Featherson?  Treba vytĺcť  z tejto už pomaly bezpredmetnej série nejakú tú zlatku kým sa dá… Premiéra je naplánovaná na október.

The Human Centipede III: Final Sequence (Ľudská Stonožka 3 ): Sám režisér Tom Six prehlásil, že vedľa tohto pokračovania bude dvojka vyzerať ako disneyoka .Na Sixove sračky niesom zvedavý, Fuj! Premiéra v 2013.

Kristy (Random): Študentka počas dňa vďakyvzdania ostáva na internáte kde sa stáva obeťou násilného gangu. Premiéra v Auguste.

REC 4: Apocalypse: Štvrté pokračovanie s mladou reportérkou Angelou Vidal, ktorá je nositeľkou podivného vírusu – infekcie. Premiéra naplánovaná na december.

The Last Exorcism 2: Je pokračovanie príbehu mladého dievčaťa Nell Sweetzerovej, ktorú tento raz nájdu v lese… Premiéra v Marci.